Pages

Sunday, August 7, 2011

riang ria Ramadhan


Ramadhan kali ni x jauh beza pon dgn tahun lpas
tahun lpas puase kat jepun
ni dh tahun ke2 puase kat sini
cuma yg beza, last year x bz 
cuti mmg btol2 cuti
bgn tgh hr, duk kejap dh bukak puase
tp tahun ni kul 10 pg dh ade kat lab
kul 8.30 br smpai umah
jwbnye bkak puase dgn kurma dan air mineral dl kat lab
tp 2, 3 hr lpas kwn sy dtg
kakak dan adk dr osaka
weekend sy xde kenkyu
so, leh la masak sedap sikit
klu duk sorang mmg x msk sedap2 la

hr pertama mereka di sini dpt mkn tomyam ngn sotong celup tepung
smlm kuar jln2, blk tu sempat je wat nasi kerabu
suke3 :))


alhamdulillah :))


esk dh kene g lab blk
sgt sedih
tp sy tau sy x penah bersyukur
kenape sy nk tgk org yg lg senang dr saye?lpas 2 sy mengeluh..
kenapa sy x tgk org yg lg susah dr sy?
yup, sy x tipu sy jeles tgk kwn2 sy yg laen, kenkyu best giler
sensei+senpai yg sgt amik berat
sgt beza ngn sy
sensei yg bz, x penah msuk lab, cume ade tyme zemi je
n senpai yg garang sume bnde nk marah kat sy
cerewet, itu x kene ini x kene
dlm hati nangis, tahan je
blk umah terus tumpah air mata
mungkin ini dugaan utk sy
Allah bg die keje ngn sy supaya sy pandai deal dgn org mcm ni
so, bile ms depan nant bile sy jmpe org mcm ni sy dpt deal dgn senang hati

n ni jgak jd pengajaran utk sy
klu keje senang mcm mane pon, tanpa senyuman dr org lain, keje jd sgt ssah 
tp klu keje susah mcm mane pon, klu org lain senyum kat kite, keje elok2 x marah2, keje susah pon leh jd senang..
so, pengajaran utk sy, esk2 klu sy dh jd org atasan, insyaAllah, sy xleh mrh2,kene senyum..
so keje org lain akn jd senang dan mudah :D

bersyukurlah hidayah,
masih rmi yg susah dr kamu
klu kite boleh pakai kasut lawa, skali skale kite kene tgk org yg x berkasut :)



okeh cite psl kenkyu dh abes
suke kwn2 dtg
mcm2 sy wat
main masak2, jln2, try2 shawl,haha
pas2 ms jln2 smlm jmpe kerang
pakcik kat ueno sgt baik hati
sy mmg niat nk bl kerang
satu raga 500yen
sy nk bl 2 raga
tp pakcik tu bg 3 raga utk 1000yen
so, bykkkkkkkkkkkk la kerang tuh
msk smpai kene ulang 4 kali sbb x muat periuk ;p

asakusa :)

purikuraaaa


ini kerang

dpt 1 besen bykkk

penuhhhh






semangat siapkan proposal, kekka utk senpai,dan jgak resume...yosh2!!!







4 comments:

dhiyalova said...

wah,birunya nasi awk..hehehehe

himawari said...

haha..biru sgt ek?main hentam je pakai pewarna star brand khas bw dr malaysia :)

nss said...

kerang yang napok sedap
berd, jgn sedih..ken9 kah pom ad bnde y baik dan buruk juge.
kah baru diskus ngn sensei sal proposal master.
kah mai lab pom soram2 je.
xde oram pom kat lab:(
tp, kite kn orang Islam,kite kne tunjuk y kite lebih tabah dr org lain y susah sbb kita ad Dia untuk bergantung..keep the faith in HIM.

ganbarouzo!!

himawari said...

@kah : hi3..jom cr kerang lg..ore klate kato x genak gitu..haha
emm kah, isshoni ganbarou!!!genggamlah tanganku kita hampir ke situ :)