Pages

Wednesday, January 19, 2011

keropok lekor

ok,sy mmg saje bazirkan ms wat keropok..
tp hr ni sgt2 rs nk mkn..
stdy2, tibe2 rase lapar..
emm, so, buat la keropok ni...
seyes x amik ms lame pon
kejap je.. =))


nk tgk resipi die kat keropok lekor , tp sy ubah sikit..sy x pki katakuriko,tp sy ganti ngn tepung gandum..hehe


ini hasilnya..jeng3


slpas rebus, a.k.a sblum goreng


my first homemade keropok lekor..dekita!
ms wat keropok ni teringat kenangan di jad dl...tiap kali lpas blk dr cuti,bdk2 tganu akn bw keropok lekor, n akn kumpul kat umah sape2, goreng rmi2,mkn rmi2 smpai perut penuh...n ade satu peristiwa, ms 2 wat mkn2 goreng keropok kat umah sy, b4-12, semangat sgt goreng keropok smpai angkat dapur utk menggoreng ke ats meja mkn..mmg fresh2 mkn..haha..


ini bukan lah 1st time mkn keropok lekor di nihon, sbb hr sabtu hr tu( 15 january) sy dpt keropok kiriman dr syafikah ...hehe..


dlm ni ade keropok ok?
haha..ok2..dah2..study2..


jya,mata ne =))

4 comments:

cik n0_miey said...

wah!!!
sedaknyo..
tggu ak wat donut dlu deh..nt nok try hok plok^_^

myselfSakura said...

nok3

~kuyam~ said...

pandainya berdie!jom wt bisnes kepok lekor nk?
hehe
miss u :')

himawari said...

@nomiey>slmt mencuba..lame x wat donut..haha..tibo2
@fana>nok3 smlm ak tawar xse
@kuyam>x setanding kepok mesia lg kot..ak wat sbb nk ilang kempunan je..hehe